Płatki owsiane zamiast bułki tartej
By płatki owsiane przypominały swoją spoistością bułkę tartą, rozdrobnij je za pomocą blendera lub robota kuchennego. Możesz używać ich jako zamiennika do wszystkich przepisów, w których znajduje się bułka tarta.

Papryka słodka wędzona zamiast boczku
Szczypta takiej przyprawy dodana do jajka, brukselki czy grochówki nadaje potrawie aromat i smak wędzonego boczku. Ten trik pozwala na ograniczenie kaloryczności spożywanych potraw.

Sok cytrynowy zamiast soli
Soli do posiłków używamy zazwyczaj, by dodać ich smakom nieco wyrazistości i głębi. Podobny efekt (choć oczywiście nie identyczny smak) otrzymamy po dodaniu do potraw kilku łyżek świeżo wyciśniętego soku cytrynowego. Bardzo dobrze komponuje się on z kurczakiem, rybami, ryżem i warzywami.

Awokado zamiast masła
Mus z awokado o konsystencji masła doskonale zastępuje je w wielu przepisach. Jest też dobrym produktem do smarowania pieczywa. W ten sposób oszczędzasz 75 kalorii na każdej łyżce stołowej.

Mus jabłkowy zamiast oleju
Mus jabłkowy sprawdza się, gdy w przepisie na ciasto, ciasteczka czy słodkie bułki wymagane jest zastosowanie oleju. Jeśli zależy ci również na uzyskaniu kolorytu, możesz użyć także musu przyrządzonego ze śliwek.

Pełnoziarnista mąka zamiast mąki białej
Ten zamiennik sprawdza się doskonale, zwiększając przy tym kilkakrotnie podaż witamin, żelaza, potasu i miedzi.

Gdy nie masz wpływu na składniki
Kiedy wychodzisz na spotkanie poza domem i nie masz wpływu na to, co dokładnie znajduje się w posiłkach, zwracaj uwagę na sposób ich przyrządzenia. Wybieraj np. potrawy pieczone zamiast smażonych.

źródło: parenting.pl