Dieta może być przygotowana w oparciu o grupę krwi. Amerykańscy lekarze przekonują, że to najbardziej skuteczny i naturalny sposób na zdrowe odżywianie. Jadłospis można dopasować do grupy krwi.

Dieta oparta na grupie krwi jest propagowana przez doktora Petera D’Adamo. Jego teoria mówi, że to geny i właśnie grupa krwi decyduje o zapotrzebowaniu organizmu na konkretne składniki odżywcze, typ metabolizmu czy reakcję na stres. Lekarz wyodrębnił cztery typy i opisał ich profile. Oto, jak powinniśmy się odżywiać.

Dieta dla grupy 0 – „Myśliwy”

„Myśliwi” mają grupę krwi, która w ludzkiej ewolucji wykształciła się najwcześniej. Zalecana jest dla nich dieta wysokobiałkowa oparta o produkty pochodzenia zwierzęcego – a więc jej głównym składnikiem jest mięso. Powinno unikać się tłustych potraw i produktów mlecznych.

Produkty wskazane to m.in. baranina, wołowina, dziczyzna, ryby, orzechy włoskie, pestki dyni, bób, fasola, brokułu, cebula, chrzan, pieczarki, ananasy, banany, mango, zielona herbata i woda gazowana.

Unikać powinno się: bekonu, wieprzowiny, łososia, jogurtów, kefirów, żółtych serów, jęczmienia, kaszy, mąki pszennej, kalafiora, kukurydzy, awokado, melona, pomarańczy, czarnej herbaty i kawy naturalnej.

Ludziom należącym do tej grupy może dolegać artretyzm, alergie, choroby tarczycy, zaburzenie krzepliwości krwi i wrzody trawienne.

Dieta dla grupy A – „Rolnik”
To grupa, która wykształciła się w momencie, gdy człowiek rozpoczął rolniczy tryb życia. Jego system trawienny przyswaja się do białka roślinnego i ryb.

Zalecane jest więc spożycie: dorsza, karpia, łososia, orzechów arachidowych, kaszy gryczanej, ryżu, fasoli, bobu, tofu, brokuły, dyni, kapusty, marchwi, ananasa, cytryn, śliwek, jagód, zielonej herbaty i kawy naturalnej oraz czerwonego wina.

Powinno unikać się – baraniny, bekonu, cielęciny, kaczki, szynki, wołowiny, lodów, masła, mleka, żółtego sera, oleju kukurydzianego, bakłażana, kapusty, pomidorów, bananów, mango, pomarańczy, czarnej herbaty i gazowanych napojów.

Ludziom należącym do tej grupy są szczególnie narażeni na infekcje, nowotwory, cukrzycę, astmę, choroby serca i przewodu pokarmowego.

Dieta dla grupy B – „Koczownik”

Grupa wykształcona w czasach, gdy człowiek wyemigrował z Afryki do Azji i spotkał się z nowym klimatem. Koczownicy to jedyna grupa w pełni tolerująca produkty mleczne, zaleca się im spożywanie chudego mięsa, nabiału i owoców.

Produkty wskazane to: baranina, dziczyzna, dorsz, flądra, szczupak, oliwa, jogurt, kefir, mleko, ser biały, bób, fasola, cebula, czosnek, ananas, arbuz, papaja, śliwki i zielona herbata.

Powinno unikać się: bekonu, gęsi, kaczki, homara, lodów, masła, maku, kaszy gryczanej, mąki kukurydzianej, ryżu, dyni, fasoli, pomidorów, rzodkiewek, awokado, kokosa i napojów gazowanych.

Ludziom należącym do tej grupy mogą grozić stany zapalne żołądka i jelit, zaburzenia centralnego układu nerwowego, choroba chronicznego zmęczenia i stwardnienie rozsiane.

Dieta dla grupy AB – „Enigma”
Najmłodsza z grup, przejawia w sobie mieszankę cech pozostałych profili. Osoby do niej należące mają wrażliwy układ pokarmowy. Zalecany dla nich posiłek to połączenie jadłospisu dla grup A i B.

Produkty wskazane to: baranina, jagnięcina, indyk, dorsz, łosoś, jaja kurze, jogurt, kefir, mleko, oliwa, orzechy włoskie, bakłażan, seler, kalafior, ananas, brzoskwinia, wiśnie zielona herbata i czerwone wino.

Powinno unikać się: bekonu, cielęciny, gęsi, kaczki, lodów, masła, parmezanu, kaszy, bobu, fasoli, kukurydzy, papryki, rzodkiewki, awokado, banana, mango, czarnej herbaty, kawy naturalnej i napojów gazowanych.

Ludziom należącym do tej grupy może grozić skłonność do nowotworów, zakrzepów, infekcji uszu, dróg oddechowych, żołądka i jelit, astmy, cukrzycy i otyłości.

źródło: pikio.pl