Prezes TVP w furii. Poszło o „The voice of Poland”

„The Voice of Poland” to jeden z ulubionych konkursów muzycznych wszystkich Polaków. Widzowie z zapartym tchem oglądają każdą kolejną edycję programu i zmagania uczestników o miano „Najlepszego Głosu w Polsce”. Podczas finału 9. serii produkcji doszło jednak do czegoś szokującego, przez co prezes TVP wpadł w szał.

„The Voice of Poland” bez wątpienia jest jednym z cieszących się największą oglądalnością programów typu talent show, emitowanych w naszym kraju. Produkcja TVP doczekała się już 9 sezonów, ostatni z nich dopiero co dobiegł końca, a emocje wciąż sięgają zenitu.

Choć to Marcin Sójka zdobył tytuł „Najlepszego Głosu w Polsce”, podpisał kontrakt płytowy z Universal Music Polska oraz otrzymał czek o wartości 50 tys. zł, oczy wszystkich Polaków zwrócone są jednak na Jacka Kurskiego, który w furii komentuje najnowsze, zaskakujące doniesienia związane z programem.

Prezes TVP oburzony najnowszymi wynikami oglądalności

Dopiero co zakończyła się 9. edycja „The Voice of Poland”, a już opublikowano statystyki, które oburzyły prezesa TVP, Jacka Kurskiego. Okazuje się, że jego zdaniem wyniki oglądalności opublikowane przez Nielsen Audience Measurement są nieprawidłowe i krzywdzące dla Telewizji Polskiej. Oczywiście dane wskazywały, że TVP było gorsze od innych stacji.

– „The Voice of Poland” to sukces TVP i jeden wielki skandal wskazań Nielsena. Format, który bije w MOR na głowę TVN-owskie „Mam talent!” wynikiem trzy mln do dwóch mln widzów, regularnie przegrywa” w Nielsenie w odwrotnej proporcji – oburzał się Kurski w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl.

Jego zdaniem wyniki te nie są prawidłowe i stwierdza, że doszło do kradzieży oglądalności.

– Jak bardzo Nielsen pompuje TVN i ‚Mam talent!’ niech świadczy fakt, że według NAM ‚Mam talent!’ wygrało z – uwaga proszę usiąść i zapiąć pasy – … meczem piłki nożnej w Lidze Narodów UEFA Portugalia-Polska na TVP1. W sytuacji, gdy mecz oglądało według modelu oglądalności rzeczywistej ponad 2,5-krotnie więcej niż ‚Mam talent!’. To jest już kradzież oglądalności na tzw. rympał. Nie zostawimy tak tej sprawy – zapowiada.

Oficjalne wyniki oglądalności

„The Voice of Poland” Jak możemy przeczytać we wzbudzającym ogromne emocje raporcie, średnia oglądalność premierowych odcinków 9. edycji show wynosiła 1,93 mln osób, co stanowi 13,38% udziału w polskim rynku telewizyjnym. Rekordem oglądalności był odcinek z 15 września, podczas którego udało się osiągnąć wynik 2,38 mln osób przed telewizorami.

Wyniki te – choć imponujące – wskazują, że produkcja straciła 160 tys. widzów w porównaniu do poprzedniej edycji i nie zajęła pierwszego miejsca na rynku telewizyjnym. Przebił ją, jak łatwo można się domyślić, TVN emitujący w tym czasie „Mam talent!” oraz filmy fabularne.

źródło: pikio.pl

Share