Starasz się zdrowo odżywiać, ćwiczysz, a twoja dieta obfituje w odżywcze, pełne witamin pokarmy. Mimo to, coraz częściej nachodzi cię ochota na słodycze, fastfood i niezdrowe przekąski, od których na co dzień trzymasz się z daleka. Brak silnej woli? Niekoniecznie, nagła ochota na niezdrowe pokarmy i używki może zwiastować problemy ze zdrowiem!

Czekolada

Od czasu do czasu nachodzi cię ogromna chęć na czekoladę? To może być zwykła zachcianka, ale może też zwiastować poważne niedobory magnezu. Magnez odpowiada za ogrom procesów zachodzących w organizmie. Bierze udział w budowie kości i zębów, zarządza pracą układu odpornościowego, zmniejsza ryzyko chorób serca i cukrzycy.

Podejrzewasz u siebie braki magnezu? Jedz regularnie rośliny strączkowe, owoce i orzechy.

Pieczywo

Pulchne białe bułeczki, ciepły chlebuś prosto z piekarni… Ciężko czasem oprzeć się chrupkiemu pieczywu, nawet teraz, gdy moda na dietę bezglutenową wciąż przybiera na sile. Ciągła ochota na pieczywo może jednak zwiastowąć braki azotu w organizmie. Azot ma działanie odtruwające i regenerujące, ma też ogromne znaczenie w profilaktyce chorób neurologicznych.

Podejrzewasz u siebie niedobory azotu? Jedz pokarmy wysokoproteinowe.

Ciągła ochota na ciasta i ciasteczka? To może być niedobór fosforu

Cukierki, ciasta, ciasteczka

Ochota na „coś słodkiego” zdarza się każdej z nas przynajmniej kilka razy w miesiącu. Jeśli jednak notorycznie sięgasz po słodycze, ciasta i ciasteczka, możesz mieć problem z niedoborem trzech ważnych minerałów – chromu, fosforu lub siarki.

Chrom jest potrzebny do przyswajania cukrów, bierze udział w ich metabolizmie, więc jego niedobór może prowadzić do cukrzycy, powodować osłabienie i depresję. Jeśli podejrzewasz u siebie niedobory chromu, wprowadź do diety więcej serów i brokuły.

Fosfor odpowiada za zdrowe i mocne kości, jest niezbędny do funkcjonowania układu nerwowego. Niedobory fosforu mogą prowadzić do osłabienia kości i mięśni i problemów z odpornością. Podejrzewasz u siebie niedobory fosforu? Jedz jajka, ryby i warzywa strączkowe.

Siarka to pierwiastek o wyjątkowych właściwościach. Dzięki niej skóra wygląda zdrowiej, włosy są mocne i lśniące, a paznokcie silne. Odgrywa ogromną rolę w regeneracji naskórka i nazywana jest „pierwiastkiem piękna”. Niedobory siarki mogą więc skutkować osłabieniem włosów i paznokci oraz problemów z cerą. Cierpisz na niedobory siarki? Jedz warzywa kapustne i liściowe oraz żurawinę.

Kawa i herbata

Nie wyobrażasz sobie życia bez filiżanki kawy nad ranem? A może jesteś fanką herbaty z cytryną? Kawa i herbata pite okazjonalnie mogą mieć bardzo pozytywny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie, ale ciągła ochota na te napoje może zwiastować braki fosforu, siarki i żelaza w organizmie. Żelazo ma ogromne znaczenie dla zdrowia kobiet – zwalcza bakterie i wirusy, wspomaga pracę układu nerwowego, a jego niedobór prowadzi do osłabienia, problemów z koncentracją i anemii.

Chcesz zapobiec niedoborom żelaza? Jedz regularnie algi, mięso, jajka i wodorosty.

Masz ochotę na napoje gazowane? To może być niedobór wapnia

Napoje gazowane

Lekarze i dietetycy przestrzegają – napoje gazowane, pełne chemii i cukru mają fatalny wpływ na nasze zdrowie (i sylwetkę!). Od czasu do czasu możesz pozwolić sobie na małą puszkę coca coli, ale ciągła ochota na napoje gazowane powinna wzbudzić twoją czujność. Taka zachcianka może zwiastować braki wapnia w organizmie. Wapno w odpowiednim stężeniu wzmacnia kości, zęby i gwarantuje prawidłową krzepliwość. Niedobory tego pierwiastka mogą prowadzić do osłabiania kości, bezsenności, a nawet nerwicy!

Podejrzewasz u siebie niedobory wapnia? Jedz warzywa strączkowe i nie żałuj sobie musztardy!

Alkohol

Kieliszek dobrego wina do kolacji? Małe piwko podczas grillowania? Dietetycy przekonują, że alkohol jest dla ludzi i pity okazjonalnie może mieć pozytywny wpływ na nasze zdrowie. Jednak ciągła ochota na alkohol może oznaczać brak potasu w organizmie. Potas jest jednym z trzech minerałów najważniejszych dla naszego organizmu – zapewnia prawidłową gospodarkę wodno-elektrolitową – jest więc niezbędny do prawidłowej pracy nerek. Jego niedobór objawia się opuchlizną rąk i nóg, skurczami mięśni i przyspieszoną pracą serca.

Podejrzewasz u siebie braki potasu? Jedz wodorosty i czarne oliwki.

źródło: interia.pl