Co stanie się z twoim ciałem, jeśli zaczniesz codziennie jeść płatki owsiane

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia, mówią dietetycy i nie przestają polecać śniadania na płatki owsiane. I nie na próżno.

Owsianka powinna być czysta, wolna od uszkodzeń i zanieczyszczeń. Ale możesz dodać do smaku świeże owoce, orzechy, cynamon, śmietanę lub jogurt o niskiej zawartości tłuszczu.

Twój stan skóry ulegnie poprawie

 

Owies to idealny środek na choroby skóry, w tym egzemę i zapalenie skóry, ponieważ zawiera dużą ilość witamin i składników odżywczych.

Cynk pomaga oczyścić skórę z toksyn, a także otwiera pory i odmładza skórę. Żelazo odnawia i nawilża, a mangan eliminuje obrzęki i stany zapalne, przyspiesza gojenie się ran, oparzeń i mikrourazów. Magnez normalizuje krążenie krwi i zapewnia ciągłą odnowę komórek skóry.

Twoje mięśnie będą rosnąć szybciej

 

Tylko 8 łyżek owsianych zapewni organizmowi 15% dziennego spożycia białka. Ponadto, wraz z białkiem, dostajesz witaminę E, przeciwutleniacze, glutaminę, która pomoże twojemu mięśniowi rosnąć szybciej.

W płatkach owsianych jest dużo przeciwutleniaczy

 

Owsy są bogate w przeciwutleniacze, które pomagają zwalczać świąd, stany zapalne skóry i wysokie ciśnienie krwi. Zawierają beta glukan, który obniża poziom cukru we krwi. Przy okazji, działanie antyoksydacyjne poprawia się w obecności witaminy C. Dlatego razem z płatkami owsianymi na śniadanie warto pić sok pomarańczowy.

Będziesz miał więcej energii

 

Owsianka jest bogata w węglowodany i dostarcza organizmowi energii. Dobrze odżywia, co oznacza, że przez długi czas nie doświadczasz głodu.

Zrzucisz wage

 

Dzienne spożycie owsa poprawia metabolizm, co z kolei przyspiesza utratę wagi. Ponadto, jak zauważyliśmy powyżej, śniadanie oparte na płatkach owsianych odżywia organizm przez długi czas, więc jemy mniej w ciągu dnia.

Powolne węglowodany zawarte w owsie regulują nasz apetyt i utrzymują prawidłowy poziom cukru we krwi.

Poziom cholesterolu spade

 

Owsy zawierają beta-glukan, który pomaga obniżyć poziom cholesterolu w organizmie.

Kwas linolowy i rozpuszczalny błonnik w kompozycji owsa obniżają poziom trójglicerydów i „złego” cholesterolu we krwi. Te składniki odżywcze „oczyszczają” tłuszcz ze ścian tętnic i chronią nasze ciało przed rozwojem takich poważnych chorób, jak miażdżyca, zawał serca i udar.

Zmniejszone ryzyko chorób serca

 

Owies są bogate w zdrowe tłuszcze, które wspierają komórki serca i układ krwionośny. Ze względu na przeciwutleniacze w składzie owsa zmniejsza się prawdopodobieństwo uszkodzenia ścianek naczyń krwionośnych przez wolne rodniki.

Pozbędziesz się problemów trawiennych

 

Eksperci zalecają spożywanie od 25 do 35 gramów błonnika dziennie, aby utrzymać dobre trawienie. Część płatków owsianych zawiera 1/5 tej normy.

Dlatego płatki owsiane są idealne do codziennej konsumpcji. Czy jesz owsiankę na śniadanie? Czy myślałeś o tym po przeczytaniu tego artykułu? Powiedz nam w komentarzach.

Share