Co daje chodzenie z kijkami (aż 9 zdumiewających korzyści)

Poznaj korzyści, jakie płyną z treningu nordic walkingu i zacznij maszerować! Dzięki tej aktywności nie tylko schudniesz w mgnieniu oka, ale zyskasz znacznie więcej. Tego nie da ci żaden inny trening!

Czym właściwie jest nordic walking?
Nordic walking to marsz z kijkami, który trochę przypomina narciarstwo biegowe. Wymyśliła go grupa fińskich lekarzy i sportowców w latach 20. ubiegłego wieku. Nordic walking to świetny sposób na zwiększenie aktywności fizycznej, również dla osób z chorymi stawami i problemami z kręgosłupem. Można się go nauczyć dosłownie w kilka minut i uprawiać przez cały rok. Jedynym potrzebnym sprzętem są specjalne kijki.

Jakie korzyści daje trening nordic walking?

1. Wzmacnia mięśnie całego ciała
W trakcie zwykłego chodzenia pracują tylko nogi i pośladki. Podczas marszu z kijkami aktywnych jest 650 (czyli 90%) mięśni całego ciała (m.in. ramion, barków, pleców, brzucha).

2. Oszczędza stawy kolanowe
Podczas biegania i intensywnego chodzenia bez kijków są one narażone na duże obciążenia. Ale gdy maszerujemy z kijkami, nacisk na stawy jest o 5-10 kg mniejszy, niż w sytuacji, gdy idziemy bez nich.

3. Rozluźnia mięśnie barków i szyi
Mięśnie barków i szyi są napięte z powodu stresu lub długotrwałego siedzenia za biurkiem. To przez to możesz cierpieć na migreny lub zaciskać szczęki w czasie snu!

4. Poprawia postawę
Nordic walking często poleca się osobom z wadami kręgosłupa, bo sport ten wzmacnia mięśnie pleców i łagodzi bóle.

5. Dzięki niemu szybko zrzucisz zbędne kilogramy
Podczas marszu z kijkami spalamy o 25% kalorii więcej niż podczas zwykłego spaceru (nawet 400 kcal w ciągu godziny).

6. Poprawia wydolność organizmu i kondycję
Badania wykazały, że podczas nordic walking dostarczamy organizmowi o 20–58 procent tlenu więcej niż w czasie tradycyjnego szybkiego marszu.

7. Wzmacnia serce
Nie tylko wzmacnia serce, ale również redukuje zbyt wysokie ciśnienie i obniża poziom „złego” cholesterolu we krwi. To nieoceniona korzyść dla twojego zdrowia!

8. Reguluje stężenie cukru we krwi
To bardzo ważny element w profilaktyce zapobiegania cukrzycy. Chodząc z kijkami możesz ustrzec się przed tą chorobą!

9. Poprawia koordynację ruchową
Osoby starsze czują się pewniej chodząc z kijkami po śliskim i nierównym podłożu. Uprawiając nordic walking rozwijasz również mięśnie głębokie, które są odpowiedzialne za utrzymywanie prostej postawy ciała i równowagi (nawet w bardzo trudnych warunkach).

Źródło

Share