1

Ponad czterdzieści procent Amerykanów sypia zbyt krótko, przez co narażają się na nadciśnienie, nadwagę, depresję i chroniczne zmęczenie.

Nawet osoby, które regularnie sypiają po osiem godzin, mogą doświadczać zaburzeń snu. Ma to związek z przyjętą do spania pozycją, która, jak sie okazuje, ma duży wpływ na jakość wypoczynku. Eksperci twierdzą, że nieodpowiednie ułożenie ciała może źle wpływać na żołądek, prowadzić do powstania zmarszczek oraz wywołać ból pleców i szyi.

Pozycja, w której śpimy, wpływa na nasze zdrowie oraz samopoczucie, dlatego układając się odpowiednio można poprawić jakość snu, bez konieczności wydawania pieniędzy na nowy materac.

Dr. John Douillard, specjalizujący się w zaburzeniach snu, komentuje to w następujący sposób:

„Odpoczywanie oraz spanie na lewym boku oferuje wiele korzyści zdrowotnych oraz przyczynia się do wydłużenia życia.”

Specjaliści z tej dziedziny podkreślają również, że pozycja, w której śpimy, ma duży wpływ na pracę układu pokarmowego, a astmatykom zalecają, by nie spali na plecach.

Korzyści płynące ze spania na lewym boku

1. Łagodzi zgagę
Jeśli często cierpisz na zgagę, a zjadłeś obfitą kolację, połóż się do spania na lewym boku – dzięki temu zredukujesz odczuwany dyskomfort.

2. Chrapanie
Chrapanie źle wpływa na kondycję serca i jego funkcjonowanie, lecz można je zredukować kładąc się na lewym boku. Spanie na boku jest również zalecane pacjentom cierpiącym na obturacyjny bezdech senny.

3. Wpływa korzystnie na serce
Spanie na lewym boku wpływa korzystnie na pracę serca, wyjaśnia to dr. John Douillard: „Gdy śpimy na lewym boku, przepływ krwi do serca jest znacznie łatwiejszy dzięki sile grawitacji, przez co serce w trakcie snu jest odrobinę odciążone z pracy.”

4. Wspomaga układ limfatyczny
Układ limfatyczny, wraz z węzłami chłonnymi, ma bardzo istotny wpływ na ogólny stan zdrowia, a spanie na lewym boku stymuluje filtracje toksyn i płynu limfatycznego.

Źródło: nativewell.me