96-letni mężczyzna radzi jak dożyć starości. Oto 7 rzeczy, które powinieneś przestać sobie robić

Większość ludzi chciałaby dożyć późnego wieku, oczywiście w dobrym zdrowiu i formie fizycznej. Ale tylko niektórym będzie to dane. Naukowcy wiedzą jak należy żyć i czego się wystrzegać by jak najbardziej wydłużyć nasze życie. Jednak czasem to porada od osoby doświadczonej, jest najlepszym źródłem wiedzy. W końcu fakt, że ktoś dożył prawie 100 lat może świadczyć, że wie o czym mówi.

W dzisiejszych czasach większość ludzi żyje pogonią za pieniędzmi. Jesteśmy pod ciągłą presją. Wszyscy wymagają od nas coraz więcej. Żyjemy coraz szybciej, mając coraz mniej czasu dla siebie. Trudno w tym wszystkim znaleźć chwilę dla siebie i dla swojego zdrowia. Czasami jednak warto zreflektować się nad tym co jest istotne w naszym życiu.

96-letni mieszkaniec Hamburga zdradził w wywiadzie dla Emotion jaki jest sekret jego długowieczności. Mówił o tym co należy zmienić by nie wyrządzać szkody swojemu zdrowiu. Poniżej przedstawiamy 7 punktów, które wymienił.

1

1. Nie stresuj się.

Oczywiście łatwo powiedzieć, trudniej zrobić. Ale prawda jest taka, że niewielka ilość stresu może działać bardzo korzystnie i stymulująco, natomiast przewlekły stres w dużej ilości może zaszkodzić. Unikanie stresu z pewnością korzystnie wpłynie na nasze życie. Warto przede wszystkim zastanowić się czy naprawdę wszystkie sytuacje w których się stresujemy są warte naszego życia.

2

2. Wysypiaj się.

W ciągu doby zwykle powinniśmy spać 8 godzin. Zdecydowanie nie powinniśmy odkładać snu na później. Jeśli musisz rano wcześniej wstać to połóż się wcześniej do łóżka. Już nawet leżenie w łóżku przy zgaszonym świetle pozwala organizmowi nabrać potrzebnych sił. Przewlekłe niewyspanie powoduje znaczący spadek sił witalnych i koncentracji. Natomiast wysypianie się wpływa korzystnie na długość naszego życia.

3

3. Unikaj mocno przetworzonego jedzenia.

Jedzenie mocno przetworzone może mieć zły wpływ na nasze zdrowie. Dodatek środków chemicznych które konserwują, barwią i stabilizują potrawy nie jest dobry. Dodatkowo duża zawartość sodu, nasyconych kwasów tłuszczowych i prostych cukrów odbija się niekorzystnie na naszym zdrowiu. Zwracaj uwagę na to co jesz. Staraj się wybierać produkty mało przetworzone. Świeże warzywa i owoce są bardzo zdrowe i bogate w składniki odżywcze. Możesz też poświęcić czas by samemu coś przygotować.

4

4. Rzuć palenie.

Chyba nie musimy mówić na temat tego jak bardzo negatywny wpływ palenie ma na zdrowie. Ryzyko raka płuc, raka jamy ustnej, udaru mózgu, problemów z krążeniem, zawału serca. Dodatkowo brzydki zapach włosów, skóry i ubrań. Szary odcień przedwcześnie postarzałem skóry. Po prostu nie pal. A jeśli palisz, rzuć palenie jak najszybciej. Kiedyś sobie za to podziękujesz.

5

5. Nie siedź zbyt dużo.

Nawet 15 minut regularnych ćwiczeń codziennie ma już dobry wpływ na zdrowie. A jeszcze lepiej jeśli to jest 30 lub 60 minut dziennie. Staraj się robić sobie przerwy w pracy siedzącej. Możesz też na przykład iść na piechotę do pracy, albo jeśli masz bardzo daleko to możesz zaparkować dalej od pracy lub wysiąść z autobusu dwa przystanki wcześniej. Jest masa możliwości by wcisnąć gdzieś chwilę wysiłku fizycznego.

6

6. Nie bądź wściekły.

Negatywne emocje mogą mieć bardzo zły wpływ na nasze ciało. Jak to powiedział Hemmingway: ?Denerwowanie się, to karanie własnego ciała za głupotę innych?. Podobnie jak stres, nerwy mogą wyniszczyć organizm. Naucz się kontrolować emocje i odpuszczać gdy tylko jest taka możliwość.

7

7. Nie odizolowuj się od ludzi.

Być może lubisz spędzić czas w samotności. Jednak ludzie potrzebują kontaktu z innymi ludźmi. Jest to ważniejsze niż wiele osób uważa. Zwłaszcza w dobie stron społecznościowych, które pozornie łączą, lecz jeszcze bardziej nas oddają od siebie. Czasami najlepszą rzeczą jaką można zrobić to porozmawiać z przyjacielem. Zwierzyć się. Wypłakać. Relacje między ludzkie mają bardzo ważny wpływ na nas samych. Dlatego nie zapominajmy ich pielęgnować.

8

źródło: podaj.to